Wydarzenia
ikamien.pl • Wtorek [02.12.2025, 10:58:14]
Ponad 1 mln osób używa aplikacji mZUS!
Liczba użytkowników aplikacji mobilnej mZUS przekroczyła 1 mln. Od uruchomienia cieszy się ona rosnącym zainteresowaniem, ułatwiając klientom szybki i wygodny dostęp do niektórych usług ZUS przez smartfona.
Narzędzie, dostępne od 2022 r., jest dla osób ubezpieczonych, świadczeniobiorców i osób, które mogą skorzystać ze świadczeń dla rodziny.– Aplikacja mZUS to nowoczesne i przyjazne rozwiązanie. Milion użytkowników to ważny próg i sygnał rosnącej cyfryzacji usług publicznych w Polsce – mówi Sławomir Wasielewski, członek zarządu ZUS nadzorujący obszar IT.
– Dzięki aplikacji mZUS klienci, będąc w dowolnym miejscu, mogą złożyć wniosek, m.in. o świadczenie wychowawcze 800+. Wygodnie zarezerwują także e-wizytę, czyli wideorozmowę z pracownikiem ZUS, lub połączą się z infolinią. Co więcej, w aplikacji można też samodzielnie utworzyć elektroniczne zaświadczenie z danymi z ZUS, np. o wysokości podstawy wymiaru składek, i przekazać je instytucji, która tego oczekuje np. bankowi. Takie zaświadczenie jest opatrzone kwalifikowaną pieczęcią elektroniczną ZUS – dodaje wiceprezes ZUS.
Z aplikacji można korzystać na urządzeniach z systemami Android i iOS. Wystarczy pobrać ją ze sklepu Google Play lub App Store. Aby aktywować aplikację, trzeba ją powiązać ze swoim kontem na PUE/eZUS.
W mZUS można:
- składać wnioski o świadczenia: wychowawcze (800+), Dobry Start czy Aktywny Rodzic,
- umawiać e-wizyty i wykonywać uwierzytelnione połączenia z Centrum Kontaktu Klientów ZUS – aplikacja sama wybierze numer, jeśli klient wyrazi zgodę,
- korzystać z kalkulatora emerytalnego do wyliczenia prognozowanej wysokości przyszłej emerytury,
- sprawdzać pobierane świadczenia emerytalne i rentowe z ostatniego roku,
- przeglądać zwolnienia lekarskie (eZLA) wystawione w ostatnich 12 miesiącach,
- weryfikować pobrane zasiłki z ostatnich 6 miesięcy,
- kontrolować dane o ubezpieczeniach, składkach, kapitale początkowym i stanie konta w ZUS, a też zgłoszenia członków rodziny do ubezpieczenia zdrowotnego,
- umawiać wizyty w wybranych placówkach w dogodnym terminie,
- wysyłać wiadomości do ZUS i odczytywać odpowiedzi.
W najbliższych miesiącach ZUS planuje rozszerzenie mZUS o kolejne ważne dla klientów rozwiązania. Rozwój aplikacji jest dowodem na to, że klienci coraz chętniej korzystają z usług mobilnych.
Karol Jagielski
regionalny rzecznik ZUS
województwa zachodniopomorskiego
ikamien.pl
« powrót
« powrót